۱۳۸۸ آذر ۱۳, جمعه

وزارت اطلاعات فعالیت سایت های نهضت آَزادی را ممنوع کرد

نهضت آزادی ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرده که به دستور وزارت اطلاعات فعالیت پایگاههای اطلاع رسانی مرتبط با نهضت آزادی ممنوع و متوقف شده است.

نهضت آزادی ایران در بیانیه خود از "برخوردهای خلاف قانون حاکمیت در جهت هر چه محدود کردن جریان آزاد اطلاعات" ابراز تاسف کرده است.

دستور ممنوعیت فعالیت سایت های مرتبط با نهضت آزادی از طریق احضار محمد توسلی رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی به این گروه ابلاغ شده است.

آقای توسلی به بی بی سی فارسی گفت:"وقتی به دفتر وزارت اطلاعات مراجعه کردم مامور وزارتخانه گفت که فرصت بحث و گفتگو نیست و قبلا بحث کردیم و موثر نبوده، فقط شما بگوئید پاسخ شما چیست آیا قبول می کنید که فعالیت سایت ها متوقف شود یا نه؟"

رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی می گوید که به مامور وزارت اطلاعات گفتم که نه من و نه دبیر کل نهضت آزادی چنین اختیاری نداریم اما می توانم نظر شما را ابلاغ کنم."

بعد از آن اعضای نهضت آزادی با هم نشستی برگزار کرده و تصمیم گرفته اند تا فعالیت سایت های نهضت آزادی متوقف شود.

بنابر دستور وزارت اطلاعات، فعالیت های "سایت رسمی نهضت آزادی" و سایت خبری - تحلیلی "میزان نیوز" ممنوع شده ولی نهضت آزادی می گوید که "این حق را برای شکایت و پیگیری قانونی از طریق قوه قضائیه برای خود محفوظ می داریم."

به گفته آقای توسلی، نهضت آزادی به لحاظ حقوقی موضوع را دنبال خواهد کرد چون کار وزارت اطلاعات خلاف قانون اساسی است و این کار باید از طریق قوه قضائیه انجام می شد و نهضت آزادی از طریق قوه قضائیه موضوع فعالیت سایت ها را پیگیری خواهد کرد.

نهضت آزادی ممنوع کردن فعالیت پایگاه های اطلاع رسانی خود را با انتخابات ریاست جمهوری مرتبط دانسته که پس از آن "فشار بر نیروهای اصلاح طلب افزایش یافته است."

بعد از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری تعدادی از اعضای گروه های سیاسی اصلاح طلب مخالف دولت بازداشت شدند و عده ای همچنان در بازداشت به سر می برند.

نهضت آزادی ایران، که انشعابی از جبهه ملی به شمار می رود، در سال 1340 به دست آیت الله محمود طالقانی، مهندس مهدی بازرگان، دکتر یدالله سحابی، مهندس منصور عطایی، حسن نزیه، رحیم عطایی و عباس سمیعی تأسیس شد.

نهضت آزادی ایران جز در نه ماهی که مهدی بازرگان، نخست وزیر دولت موقت بود، همواره در چهل و هفت سال اخیر، گروه اپوزیسیون حکومت قلمداد شده است.

در سی سال اخیر شماری از اعضای آن زندانی شده اند. نهضت آزادی ایران، اکنون از نظر جمهوری اسلامی، گروهی غیرقانونی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر