۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

آیت الله خامنه‌ای: آمریکا و انگلیس نخواهند توانست ما را منزوی کنند

رهبر ایران، کشورهای غربی را به دروغگویی در مورد پرونده هسته ای این کشور متهم کرده و گفته است که آنها نخواهند توانست مانع از دستیابی ایران به تکنولوژی اتمی شوند.

آیت الله علی خامنه ای روز یکشنبه ۱۵ آذر (۶ دسامبر) در یک سخنرانی در تهران گفت که آمریکا "در رأس دشمنان ملت" و بریتانیا "خبیث ترین دشمنان ایران" است و آنها در ۳۰ سال گذشته کوشیده اند با حیله و توطئه ایران را منزوی کنند، ولی نتوانسته اند: "و به فضل الهی از این به بعد هم نمی توانند".

دولت آمریکا که در طول حدود یک سال گذشته و پس از آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما کوشیده بود از طریق مسالمت و مذاکره مشکلات خود را با دولت ایران حل کند، اخیرا و پس از ناکام ماندن تلاش هایش هشدار داده است که در آستانه تغییر روش و رفتن به سمت افزایش فشار بر ایران قرار دارد.

ایران که ابتدا خود پیشنهاد مبادله سوخت هسته ای را با کشورهای عضو گروه ۱+۵ مطرح کرده بود، در هفته های اخیر از پذیرفتن پیشنهاد خروج ذخیره اورانیوم خود (با غنای ۳.۵ درصد) در قبال دریافت میله های سوخت قابل استفاده در رآکتور تهران خودداری کرده و قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس را هم نپذیرفته است.

عده ای باید پیش خدا جواب بدهند از این که کاری کنند که دشمن از آن، وجود اختلاف در کشور را برداشت کند و گستاخ شود

آیت الله علی خامنه‌ای

این قطعنامه که با رأی مثبت چین و روسیه تصویب شده بود، از ایران می خواست که فعالیت یک مرکز جدید غنی سازی اورانیوم را که در نزدیکی قم در حال ساخته شدن است، متوقف کند.

ایران در واکنش به صدور این قطعنامه اعلام کرده است که قصد دارد ۱۰ مرکز غنی سازی دیگر هم احداث کند.

'دروغ'

به نظر می رسد کشورهای غربی در تلاشند با تأکید بر آنچه "فعالیت های مشکوک" ایران در برنامه اتمی اش می خوانند، با چین و روسیه برای اعمال تحریم های موسوم به "تحریم های فلج کننده" علیه ایران به توافق برسند.

اکنون رهبر ایران می گوید که گفته های غربی ها در مورد برنامه اتمی ایران حقیقت ندارد.

آقای خامنه ای گفته است: "کار دشمنان ملت به اینجا رسیده است که افکار عمومی دنیا را با دروغ سازی گمراه کنند و فریب دهند، اما این دروغ ها در نهایت با روشن شدن حقیقت به ضرر خودشان تمام خواهد شد و مانند برخی موارد که در گذشته اتفاق افتاده، باعث بی آبرویی بیشتر آنان خواهد شد".

او رهبران آمریکا و کشورهای اروپایی را به پرهیز از "دروغگویی" فراخواند و گفت: "همانطور که بارها گفته ایم، ملت ایران در قضیه هسته ای به دنبال دانش مورد نیاز کشور است".

آقای خامنه ای در مورد اختلافات سیاسی داخلی ایران هم گفت: "زورگویان جهانی وقتی با تهدید به حمله نظامی و تحریم از عهده یک ملت بر نمی آیند، با سوءاستفاده از هر بهانه ای، ایجاد اختلاف و دشمنی در داخل ملت را دنبال می کنند".

او با اشاره به این که "دشمن" از هر کلمه یا عملی که بوی تفرقه بدهد "سوءاستفاده" می کند، گفت: "عده ای باید پیش خدا جواب بدهند از این که کاری کنند که دشمن از آن، وجود اختلاف در کشور را برداشت کند و گستاخ شود".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر