۱۳۸۸ آذر ۱۶, دوشنبه

سوء قصد به زهرا رهنورد در روز 16 آذر

کانون زنان ایرانی :دکتر زهرا رهنورد ، استاد دانشگاه تهران و همسر میرحسین موسوی صبح امروز حدود ساعت 11 در دانشگاه تهران مورد سوء قصد چند زن که خود را بسیجی معرفی می کردند ، قرار گرفت. دکتر رهنورد ، استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در محوطه دانشگاه دانشکده هنرهای زیبا برای بزرگداشت روز دانشجو آماده می شد که مورد این تهاجم قرار گرفت. به گفته یکی از شاهدان عینی این ماجرا وقتی رهنورد از این زنان پرسید که چرا مرا تعقیب می کنید انها مدعی شدند که برای محافظت از رهنورد امده اند. رهنورد به انها گفت: شما از صبح تا کنون مرا رها نکرده اید و به دفترم و هر جا که رفتم مرا تعقیب کردید. این شاهد عینی می گوید:" رهنورد رو به انها گفت من به شما می گویم که من از سر تا پا سبزم و شما هم برای ممانعت از حضور من به اینجا امده اید." این گفتگو نهایتا به درگیری لفظی و اهانت سردسته این زنان به رهنورد منجر شد. زن سردسته به رهنورد گفت به من بگویید افکارتان قبل و بعد از انقلاب چه بوده است؟ این شاهد عینی ادامه می دهد:" رهنورد به آنها گفت شما بازجو هستید و یا به قول خودتان محافظ که آن زن گفت تو از ما می ترسی. پاسخ رهنورد این بود که جز از خدا از هیچ کس نمی ترسم و اگر مرا تکه تکه کنید و به قبر بسپارید جز صدای سبز آزادی و دمکراسی صدای دیگری از قبر من نمی شنوید."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر