۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

آخرین اخبار زندانیان سیاسی و مطبوعاتی تبعید زیدآبادی پابند برای زندانی دیگر

صدور حکم سنگین حبس، تبعید و محرومیت از فعالیت های سیاسی برای احمد زیدآبادی، دیروزجامعه خبری و سیاسی ایران را در بهت فرو برد. صدور این احکام سنگین در حالی ادامه داردکه هر روزتعداد دیگری از فعالان سیاسی و مطبوعاتی بازداشت می شوند. همزمان خانواده زندانیان سیاسی و مطبوعاتی، دیروز با تجمع در مقابل ساختمان دادستانی کل کشور خواهان آزادی عزیزان دربند خود شدند.

براساس گزارش ها ماموران امنيتي ابتدا از تجمع اين عده ممانعت به عمل آوردند امامدتی بعد برخي از خانواده ها را به داخل ساختمان راهنمايي كردند تا آنها بار ديگر خواسته های خود رابا مسوولان در میان گذارند.

سنگین ترین حکم

دادگاه انقلاب، حکم احمد زیدآبادی، روزنامه نگار سرشناس ایرانی و دبیر کل سازمان ادوار تحکیم وحدت را صادر کرد. مهدیه محمدی، همسر آقای زیدآبادی در گفتگو با "روز" از صدور این حکم خبر داد و گفت: "آقای زیدآبادی به شش سال زندان، پنج سال تبعید به گناباد و محرومیت دائمی از فعالیت‌های سیاسی محکوم شده است".

به گفته خانم محمدی "این حکم هنوز به طور رسمی به وکیل آقای زیدآبادی ابلاغ نشده است".

خانم زیدآبادی افزود: "امروز آقای شریف، وکیل احمد، برای پی گیری این قضیه به دادگاه مراجعه خواهد کرد".

18 آبان ماه وثیقه ای معادل 250 میلیون تومان برای احمد زیدآبادی تودیع شده بود، اما تاکنون از آزادی این روزنامه نگار جلوگیری به عمل آمده است. اینک گزارش ها از افزایش قرار وثیقه احمد زیدآبادی از 250 میلیون به 350 میلیون تومان حکایت دارد.

حکم صادره برای احمد زیدآبادی، سنگین ترین حکم صادر شده برای بازداشت شدگان بعد از انتخابات 22 خرداد است.

بازداشت مهرنوش اعتمادی

مهرنوش اعتمادي از فعالان حقوق زنان و عضو كمپين يك ميليون امضا دراصفهان، روز گذشته در منزل خويش بازداشت شد. مینا جعفری، وکیل مهرنوش اعتمادی با غیرقانونی خواندن بازداشت موکلش خبرداد که بازداشت او بدون ارسال احضاريه و بنا به دستوردادستان اصفهان صورت گرفته است.وی با بیان اینکه اطلاعات درستي ازاتهام و يا اتهامات موکلش در دست نيست افزود: بنا به گفته ماموران اطلاعاتي، علت دستگيري وي فعاليتهايش در كمپين يك ميليون امضاست.

به گفته خانم جعفری، اموال شخصي اعتمادي نيز توسط ماموران ضبط شده است.

سرگردانی خانواده اسدی زیدآبادی

خانواده حسن اسدی زیدآبادی موفق به ملاقات با این فعال دانشجویی نشدند. همسر حسن اسدي زيدآبادي در این مورد به سایت ادوار نیوز گفت: ما از ساعت 9 صبح تا حدود 2 بعداز ظهر منتظر ملاقات بوديم ولي متاسفانه بدون اينكه از قبل اطلاعي به ما بدهند و علي رغم اينكه ما از بازپرس پرونده آقاي اسدي نامه ملاقات كابيني داشتيم موفق به انجام ملاقات با همسرم نشديم.

وی افزود: تاسف برانگيزست كه براي به دست آوردن حق قانوني خود در خصوص ملاقات با همسرم كه به جرم و گناه ناكرده بيست روز است در بازداشت به سر مي‌برد اينگونه سرگردان باشيم و هيچ مقامي خود را موظف به پاسخ‌گويي نداند. حتي هيچ مسوولي هم نبود كه خانواده ها بتوانند پول و لباسهايي را كه براي زندانيان آورده بودند تحويل دهند و بايد تا هفته آينده از وضعيت عزيزان خود بي‌خبر باشیم.

این در حالیست که محمد صادقي و حسن اسدي زیدآبادی، دو عضو شوراي مركزي سازمان دانش‌آموختگان ايران دیروز جهت تفهيم اتهام به دادگاه انقلاب منتقل شدند.
به گفته خانم موسوي؛ وكيل محمد صادقي، دادگاه به موکل وی اتهامات "اجتماع و تباني عليه نظام" و تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه با رسانه ها" را تفهيم كرده است.
بر اساس گفته صادقی به وکیل خود، او به مدت 14 روز در سلول انفرادي بند 240 بوده و هم‌اكنون به همراه سه تبعه بلژيكي در بند 209 نگه‌داري مي‌شود.
حسن اسدي زیدآبادی نيز از سلول انفرادي به سلول‌هاي چند نفره بند 209 انتقال يافته است.
این دو فعال دانشجویی دیروزبا دست‌بند به دادگاه آورده شده بودند. صادقي گفته است:" زماني كه به اين امر اعتراض كردم كه ما زنداني سياسي هستيم و نبايد دست‌بند داشته باشيم، ماموران نه تنها توجهي نكردند بلكه به من پابند هم زدند".

احضار مهدی عربشاهی

مهدی عربشاهی، دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در آستانه 16 آذر، روز دانشجو به دادگاه احضار شد. به گفته این فعال دانشجویی روز گذشته احضاریه ای از سوی شعبه 1053 دادگاه عمومی جزایی مجتمع قضایی عدالت تهران به منزل وی فرستاده شده است.

براساس گزارش سایت امیرکبیر، در این احضاریه علت احضار گزارش علیه وی به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق تجمع غیرقانونی اعلام شده است.

این در حالی است که هفته گذشته عباس حکیم زاده دبیر سیاسی این اتحادیه دانشجویی نیز با حضور ماموران امنیتی در منزل مسکونی وی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

بی خبری از سلمان سیما

از سوی دیگر در مراجعه ای که خانواده سلمان سیما، عضو کمیته سیاسی سازمان دانش آموختگان روز یکشنبه به دادگاه داشتند، قاضی بیگی از آنها خواسته هفت روز دیگر برای پیگیری وضعیت فرزندشان مراجعه کنند. این در حالی است که سلمان سیما از زمان بازداشت تا کنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است.

آزادی دو فعال دانشجویی

موسی ساکت، دبیر شعبه آذربایجان شرقی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی، پس از 20 روز بازداشت در اداره اطلاعات نیروی انتظامی تبریز، روز گذشته با سپردن وثیقه آزاد شد.

علی مشمولی از فعالین دانشجویی اصفهان نیز که در 13 آبان دستگیر شده بود با صدور قرار وثیقه پنجاه میلیونی، بعد از سه هفته بازداشت آزاد شد.

اخباری نگران کننده از زوج زندانی

کبری زاغه‌دوست از بازداشت‌شدگان مراسم چهلم شهدای انتخابات، پس از 4 ماه بازداشت دربند 209 دیشب به بند عمومی نسوان زندان اوین منتقل شد. این زندانی سیاسی که در این مدت جهت اعترافات دروغین تحت فشار قرار داشته، نزدیک به 4 ماه است در شرایط بلاتکلیفی در زندان نگهداری می‌شود.

براساس گزارش سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر، قرار وثیقه 50 میلیون تومانی صادر شده برای وی، هنوز به اجرا در نیامده و بازپرس پرونده به پدر وی اعلام کرده تنها در صورتی وثیقه را می‌پذیرد که او از همسرش- مصطفی اسکندری- طلاق بگیرد.

کبری زاغه‌دوست می‌گوید: "اواخر شهریور ماه، زمانی که هم‌سلولی‌هایم را به بند متادون انتقال دادند، مرا به بازجویی بردند و در آن‌جا دو نفر مرا مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند و مرتب می گفتند: باید هر چه ما می‌گوییم، بنویسی".
او اضافه می‌کند: "بارها، همسرم را مقابل من و من را در برابر وی کتک زدند، تا به آنچه وجود نداشته، اعتراف کنیم".

اعمال فشارهای سنگین علیه کبری، در شرایطی صورت گرفته است که وی و همسرش هیچ‌گونه فعالیت سیاسی در گذشته نداشته‌ و در اعتراضات پس از انتخابات نیز شرکت نکرده اند.
به گفته زاغه دوست، وی به اتفاق همسرش در اواخر مراسم چهلم شهدای انتخابات در بهشت زهرا حاضر شدند که توسط ماموران وزارت اطلاعات مورد بازداشت قرار گرفتند. این زن و شوهر، سپس به بند 209 انتقال یافتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر