۱۳۸۸ آبان ۱۳, چهارشنبه

جلوگیری نیروهای امنیتی از خروج موسوی از فرهنگستان هنر؛ ضرب و شتم مهدی کروبی

در جریان حمله نیروهای دولتی به معترضان دولت ایران که در سی امین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران، دست به تظاهرات خیابانی زده اند، نیروهای امنیتی مانع خروج میرحسین موسوی، یکی از سران مخالف دولت از محل کارش در فرهنگستان هنر شده اند و همزمان نیروهای لباس شخصی، مهدی کروبی دیگر مقام مخالف دولت را که برای راهپیمایی در خیابان به سر می برد، ضرب و شتم کرده اند.

وب سایت کلمه که مرجع رسمی خبررسانی از آقای موسوی است خبر داده است که تمامی موبایل های منطقه در خیابان طالقانی و نیز اینترنت این محل از صبح روز ۱۳ آبان قطع شد و دهها موتور سوار با لباس شخصی و تجهیزات کامل در مقابل فرهنگستان هنر تجمع کرده و با همراهی یگان ویژه به شعار علیه موسوی پرداختند.

بر اساس این گزارش ها گروهی از لباس شخصی ها وارد فرهنگستان هنر محل کار آقای موسوی شدند که درنهایت این افراد از محوطه ی فرهنگستان هنر عقب نشینی کردند اما اتومبیل حامل میرحسین موسوی که قصد خروج از فرهنگستان را داشت با ممانعت "پرحجم" نیروهای امنیتی نتوانست از فرهنگستان خارج شود.


براساس گزارش های رسیده از تهران، مهدی کروبی هم که برای شرکت در تظاهرات ۱۳ آبان در میدان هفت تیر حضور یافته بود مورد ضرب و شتم قرار گرفته و زخمی شده است.

حسین کروبی، فرزند او در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی گفت که منابع امنیتی پیش از مراسم سالگرد تسخیر سفارت، به پدرش درباره احتمال "حمله انتحاری" به او هشدار داده بودند اما آقای کروبی با رد این تهدیدات اعلام کرد که در راهپیمایی حضور می یابد.


آقای کروبی ساعت ده و نیم صبح چهارشنبه از محل میدان هفت تیر تهران به سوی محل سفارت سابق آمریکا راهپیمایی می کرد.

نزدیکان مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، گفته اند که آقای کروبی که برای شرکت در راهپیمایی روز ۱۳ آبان به سوی میدان هفت تیر حرکت می کرد، مورد حمله قرار گرفت و زخمی شد.

پیمان

ماموران دولتی با باتوم به حبیب الله پیمان حمله کردند

به گفته آنان، مهاجمان از ماموران نیروی انتظامی بودند که به سوی آقای کروبی و کسانی که اطراف او بودند گاز اشک آور هم شلیک کردند و محافظان او و تعداد از مردم را زخمی کردند.

آقای کروبی، که به دلیل اصرار بر پیگیری اتهامات بدرفتاری و تجاوز به بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات هدف انتقاد شدید طرفداران دولت بوده، پیش از این نیز در جریان حضور در مجامع عمومی هدف حمله قرار گرفته است.

از جمله حدود دو هفته پیش، افرادی، که گفته شد از ماموران حراست نمایشگاه بودند، هنگام بازدید مهدی کروبی از نمایشگاه مطبوعات او را هدف حمله قرار دادند و زخمی کردند.

همچنین، حبیب الله پیمان، نیز در جریان تظاهرات روز چهارشنبه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

آقای پیمان، که از شخصیت های موسوم به ملی مذهبی است، در مصاحبه با بی بی سی گفته است که هنگام حرکت به سوی میدان هفت تیر، ماموران مجهز به باتوم به مردم حمله کردند و در این حمله، ضرباتی به سر و چشم او وارد شد.

وی گفته است که یکی از همراهان او نیز در اثر ضربه باتوم به سرش تا مدتی بیهوش بود.

آقای پیمان افزوده است که نیروهای ویژه به هرکس که قصد خارج شدن از میدان هفت تیر را داشت، حتی کسانی که شعاری هم نمی دادند، حمله می بردند و آنان را زیر ضربات باتوم می گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر