۱۳۸۸ آبان ۱۶, شنبه

آزادی تعدادی از دستگیرشدگان وقایع پس از انتخابات

علی تاجرنیا

علی تاجرنیا در دادگاه

دادسرای تهران از آزادی علی تاجرنیا و ابراهیم امینی از زندان به قید وثیقه خبر داده است.

علی تاجرنیا از اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی و ابراهیم امینی عضو حزب اعتماد ملی است. این دو گروه سیاسی در انتخابات اخیر به ترتیب از میرحسین موسوی و مهدی کروبی حمایت می کردند.

دادسرای تهران در اطلاعیه ای گفته است که این دو پس از برگزاری جلسه محاکمه در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی، به قید وثیقه آزاد شده اند. میزان وثیقه این دو اعلام نشده است.

طی روزهای اخیر تعدادی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری که به پیروزی محمود احمدی نژاد منجر شد آزاد شده اند.

دادسرای تهران همچنین از ارسال پرونده جهانبخش خانجانی، مدیر روابط عمومی و سخنگوی وزارت کشور دولت سید محمد خاتمی به دادگاه انقلاب خبر داده و گفته است که او به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است.

محمدتقی رمضانزاده، برادر عبدالله رمضان زاده، قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز که دو هفته پیش در مراسم دعای کمیل بازداشت شده بود، آزاد شده است.

همچنین دادستان تهران امروز شنبه شانزده آبان از آزادی تعداد دیگری از بازداشت شدگان تظاهرات روز سیزده آبان خبر داده است.

این دادستانی، آزادی سی تن دیگر را تائید کرده است. روز پنجشنبه و جمعه نیز گروهی دیگر از بازداشت شدگان تظاهرات سیزده آبان آزاد شده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران روز چهارشنبه، گفته بود که سیاست دادستانی تهران این است که کسانی که دلیلی برای وارد کردن اتهام علیه آنان نباشد آزاد شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر