۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

بار دیگر هرج و مرج در نمایشگاه مطبوعات تهران

علیرضا بهشتی در سمت چپ مقابل دوربین- عکس از وبسایت موج آزادی

آقای بهشتی روز یکشنبه در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد - عکس از وبسایت موج آزادی

نمایشگاه مطبوعات در مصلی تهران روز یکشنبه بار دیگر صحنه کشمکش هواداران دولت و مخالفان شده است. روز جمعه نیز با بازدید مهدی کروبی از نمایشگاه تنش هایی بروز کرده بود.

به گزارش منابع خبری نزدیک به اصلاح طلبان در ایران، این بار درحالی که علیرضا بهشتی مشاور میرحسین موسوی برای بازدید به نمایشگاه کتاب رفته بود هدف "حمله" هواداران دولت قرار گرفت.

پارلمان نیوز سایت خبری فراکسیون اقلیت اصلاح طلب مجلس نوشت که آقای بهشتی در نمایشگاه با استقبال بازدیدکنندگانی روبرو شد که شعار "صل علی محمد، بوی بهشتی آمد" سرمی دادند.

بنابه گزارش ها همچنین شعارهایی در حمایت از آقای موسوی، نامزد معترض انتخابات، سرداده شد.

به نوشته پارلمان نیوز "این حمله" به دلیل حمایت بازدیدکنندگان از آقای بهشتی دقایقی بعد پایان یافت.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایرنا، که از دولت حمایت می کند نیز گزارشی در این زمینه با تیتر "همراهی اغتشاشگران با علیرضا بهشتی نمایشگاه مطبوعات را ملتهب کرد" منتشر کرد.

این خبرگزاری مخالفان را متهم کرد به غرفه های مختلف نمایشگاه "حمله" کرده اند.

این خبرگزاری نوشت که پس از ورود آقای بهشتی به نمایشگاه و هنگام حرکت او به سوی غرفه روزنامه اعتماد به تدریج بر همراهان وی افزوده شد.

ایرنا نوشت: "در ادامه پس از مستقر شدن بهشتی در غرفه روزنامه اعتماد چند تن از حامیان موسوی مقابل غرفه ایرنا تجمع کردند و کم کم شعارهای آنها تبدیل به همان شعارهای پس از انتخابات شد."

بنابه این گزارش این جمعیت شعار "یا حسین، میرحسین" و "مرگ بر دیکتاتور" سر دادند و در مقابل هواداران دولت شعار می دادند "مرگ بر منافق"، "مرگ بر جیره خوار" و "مرگ بر سید آمریکایی" - که احتمالا اشاره ای به محمد خاتمی رئیس جمهور سابق است.

تابناک سایت نزدیک به محسن رضایی حوادث یکشنبه را چنین گزارش داد: "... حضور علیرضا بهشتی در نمایشگاه جنجال آفرید و شعار پراکنی حامیان بهشتی و موسوی در مقابل شعارهای عده‌ای در نمایشگاه به شدت افزایش پیدا کرد و جو آرام نمایشگاه به شدت ملتهب شد.... حامیان بهشتی در حمایت او و طیف مقابل علیه موسوی و بهشتی اقدام به تجمع و سر دادن شعار نمودند."

روز جمعه نیز گروهی از هواداران دولت ایران در نمایشگاه مطبوعات به مهدی کروبی حمله کردند به طوری که او ناچار به ترک محل نمایشگاه شد.

آقای کروبی در آن بازدید مورد استقبال هواداران جنبش اعتراضی ایران موسوم به "جنبش سبز" قرار گرفت، اما دقایقی بعد حمله هواداران دولت به او آغاز شد.

خبرگزاری فارس، خبرگزاری حامی دولت ایران عکسی را منتشر کرد که به نظر می رسد لحظه برخورد یک لنگه کفش به سر آقای کروبی را نشان می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر