۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

استعفای پرسنل سپاه در اعتراض به فرماندهان

همزمان با انشار بیانیه شدیداللحن جبهه مشارکت در اعتراض به مواضع سیاسی فرمانده سپاه، رییس فراکسیون اقلیت مجلس از استعفای تعدادی از سپاهیان در واکنش به هزینه کردن این نیروی نظامی در مجادلات جناحی خبر داد.

جبهه مشارکت با انتشار بیانیه ای، "ورود سراسیمه و بی پرده" فرمانده سپاه به تحولات سیاسی را تایید کننده دخالت این نهاد نظامی در نتایج انتخابات ریاست جمهوری دانست و با اشاره به ادعای فرمانده سپاه مبنی بر اعترافات بازداشت کنندگان، "انتقال" اطلاعات توسط بازجویان به فرمانده سپاه را غیرقانونی عنوان کرد: "هر چند کمتر کسی است که صحت این افترائات را باور کند و همه می دانند که بعضی به اصطلاح اعترافات در چه شرایطی به دست آمده است اما به فرض صحت این گفته ها، فرمانده سپاه باید مشخص کند طبق چه قانونی و بر اساس چه منطقی خود را مجاز به اعلان علنی این اتهامات بی اساس کرده است".

این تشکل اصلاح طلب در ادامه بیانیه خود، " تلاش کودتاچیان در حمله به یاران امام بخصوص پس از فاش شدن جنایاتی چون کهریزک، تجاوز به زندانیان و گورهای مجهول الهویه " را مورد انتقاد قرار داد. جبهه مشارکت که بسیاری از اعضای سرشناس خود را در بازداشت می بیند، با ذکر این که آنان هیچگاه چون "گوسفندانی سر به زیر"، چشم و گوش خود را بر روی حقایق نبسته اند و شجاعت انتقاد را داشته اند"، به محبوبیت رهبران اصلاح طلب اشاره و تصریح کرد: " این فرمانده نظامی و دوستانش چه بخواهند و چه نخواهند امروز محبوبیت خاتمی و موسوی و کروبی مثال زدنی و شاید دست نیافتنی باشد".

جعفری بیش از حد به درجه اش مغرور شده

روز گذشته همچنین رئیس فراکسیون خط امام در پارلمان در انتقاد از مواضع اخیر فرمانده سپاه در خصوص تلاش اصلاح طلبان سرشناسی چون خاتمی، موسوی خوئینی ها، بهزاد نبوی و مهدی هاشمی برای به زیر کشیدن ولی فیقه، اظهارات سرلشگر جعفری را "بی ادبانه" و "غیرقاونی" خواند و به تمجید از نبوی و موسوی خوئینی ها پرداخت. او با تاکید بر اینکه اظهارات فرمانده سپاه، این نهاد نظامی را "بدنام" می کند ؛ مواضع اخیر وی را برخلاف نظر آیت الله خمینی مبنی بر ممنوعیت دخالت نظامیان در سیاست عنوان کرد: " این اظهارات در راستای "امام زدایی" قابل تعبیر است و او حق نداشته بعنوان یک نظامی وارد مسایل سیاسی شود".

هاشمیان به طور تلویحی شکاف در سپاه پاسداران اشاره و تاکید بر اساس اطلاعاتی که وی در دست دارد برخی از سپاهیان استعفا کرده و قصد دارند از این نهاد جدا شوند.

حسین هاشمیان در پاسخ به این اتهام سردار جعفری که گفته بود برخی اصلاح طلبان به دنبال حذف ولایت فقیه هستند، خاطر نشان کرد " سردار جعفری حتی نمی‌داند که ولایت فقیه چیست".

وی همچنین در اظهاراتی بی سابقه ضمن آنکه از دادستان کل نیروهای مسلح خواست تا سردار جعفری را "تحت تعقیب" قرار دهد؛ تصریح کرد: "او بیش از اندازه به قبه نظامی‌اش مغرور شده و باید حدود فعالیت نظامی‌اش مشخص شود".

شکایت روحانیون مبارز از فرمانده سپاه

در همین ارتباط گزارش ها از جلسه روز شنبه کمیته سیاسی مجمع روحانیون مبارز حکایت از آن دارد که این تشکل سیاسی به دبیر کل محمد خاتمی تصمم دارد تا از محمد علی جعفری به دلیل ایراد اتهام و اهانت به چند تن از شخصیت های این نهاد سیاسی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران شکایت کند. مجمع روحانیون مبارز دیگر موارد شکایت خود از فرمانده سپاه را نشر اکاذیب و نقض آشکار وصیتنامه آیت االه خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی، معرفی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر