۱۳۸۸ شهریور ۱۲, پنجشنبه

انفجار حزب جمهوری اسلامی - کودتای 22 خرداد

از آن 72 تن، رسیدیم به این 72 تن

علیرضا بهشتی فرزند آیت الله بهشتی و سخنگوی کمیته پیگیری امور زندانیان و جانباختگان کودتای 22 خرداد اعلام داشت که با اضافه شدن نام سه تن دیگر به لیست قربانیان این کودتا، اکنون هویت 72 قربانی اعتراض به کودتای انتخاباتی مشخص شده است. برخلاف ادعای فرمانده کل سپاه و فرمانده بسیج، هیچیک از این قربانیان عضو بسیج نبوده اند و چنانچه آنها اطلاع دارند کسانی از میان بسیجی ها نیز کشته شده اند، نام و مشخصات آنها را در اختیار این کمیته قرار بدهند تا به لیست 72 نفره اضافه شود. فرمانده سپاه مدعی کشته شدن 29 در حوادث پس از کودتاست که بنا بر ادعای وی 13 تن از آنها عضو بسیج و 7 نفر دیگر سابقه فعالیت در بسیج داشته اند.

حسین طائب، فرمانده بسیج نیز مدعی است که 8 عضو بسیج در این حوادث کشته شده اند. هنوز مشخص نیست که آمار کمیته پیگیری امور زندانیان و جانباختگان کودتای 22 خرداد شامل کشته شدگان شهرهای دیگر ایران نیز می شود و یا این آمار تنها مربوط به شمار قربانیان تهران است. از جمله پیشنهادهائی که همچنان به قوت خود باقی است، تشکیل دو کمیته و یا یک بانک اطلاعاتی درباره کودتای 22 خرداد و همچنین قربانیان و زندانیان و شکنجه شدگان و تجاوز شدگان این کودتاست که شناسائی بازداشتگاه های مخفی را نیز شامل می شود.

با توجه به ادامه اقدامات کودتائی دولت برای تثبیت کودتا و خطراتی که هنوز در پیش است، بهترین گزینه، تشکیل این بانک اطلاعاتی در دو واحد همزمان – در داخل و خارج از کشور- است.

در انفجار حزب جمهوری اسلامی 72 تن بعنوان یاران آیت الله حسینی بهشتی کشته شدند و در کودتای 22 خرداد نیز 72 از یاران میرحسین موسوی کشته شدند. خود موسوی، که پیوسته درکنار آیت الله بهشتی حرکت می کرد نیز از جمله افرادی بود که بصورت بسیار اتفاقی از انفجار حزب جمهوری اسلامی جان بدر برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر