۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

آیت الله صانعی

گرهی که با ابطال انتخابات و برگزاری دوباره آن باز می شد، حالا به آنجا کشیده که اگر انتخابات را ابطال هم کنند، اعتماد فرو ریخته جامعه نسبت به حکومت جبران نمی شود. بفهمید که مردم ایران، دیگر مردم قبل از انقلاب نیستند. آنها بسیار آگاه و تیزبین شده اند. همه چیز را می فهمند. نمی توانید یک تنه برای 70 میلیون جمعیت این کشور تصمیم بگیرید و بگوئید 70 میلیون هم بگویند نه، من می گویم بله.

آیت الله یوسف صانعی از جمله روحانیونی است که پس از درگذشت آیت الله خمینی، پای خویش را از حاکمیت بیرون کشید. او نخستین دادستان جمهوری اسلامی بود. وارد بازی سیاسی و توطئه آمیز حذف آیت الله منتظری نشد و زمانی که اوباش به کارگردانی احمد جنتی و شیخ محمد یزدی به خانه او ریخته بودند، او که در فاصله اندکی از آیت الله منتظری زندگی می کرد، قرآن بدست وارد حیاط خانه آیت الله منتظری شد و به اوباش گفت: مگر از روی نعش من بگذرید تا دستتان به ایشان برسد. و سپس برای علی خامنه ای پیام فرستاد: اگر این مرد خدا (منتظری) را به حال خود نگذارید، می آیم تهران! (نقل از یک منبع)

در روزهای اخیر سخنرانی او در جریان سفر به گرگان روی برخی سایت های طرفدار موج سبز منتشر شده است. ما نیز فیلم این سخنرانی را روی پیک نت قرار میدهیم، اما با این یادآوری و مقدمه که دقیق تر نشان میدهد او کیست و دارای چه پیشینه ایست. بقیه‌اش را خوی وی که سالهای شاگرد درس خارج آیت الله خمینی بود، درهمین سخنرانی اشاره می کند.

این سخنرانی که درجمع روحانیون گرگان و در حسینیه شریف موسوی روز 21 مردادماه جاری ایراد شده روی شبکه یوتیوب قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر