۱۳۸۸ تیر ۲۷, شنبه

اعتراض انجمن دفاع از آزادی مطبوعات به بازداشت و تحدید روزنامه نگاران حقوق اساسي شهروندان را پاس بدارید


این انجمن از نهادهای مدنی است که در دوران اصلاحات و توسط روزنامه نگاران برجسته پایه گذاری و به فعالیت می پردازد.
این انجمن ضمن محکوم کردن بازداشت 50 نفر از خبرنگاران و روزنامه نگاران کشور، به نحوه رفتار ماموران امنیتی در هنگام بازداشت و نگهداری این بازداشت شدگان اعتراض کرده و مسئولین دولتی را مسئول سلامت شهروندان تحت بازداشت دانست.

به گزارش نوروز متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

به‌نام خدا

اعتراض انجمن دفاع از آزادي مطبوعات به

تهديد بي‌سابقه‌ي رسانه‌ها و سركوب روزنامه‌نگاران

يك‌ماه پس از انتخابات رياست‌جمهوري دهم، تلاش دشمنان آزادي و مخالفان دموكراسي براي انسداد مطلق فضاي رسانه‌اي در ايران، به‌گونه‌اي بي‌سابقه شدت يافته است. اعمال فشارهاي گسترده بر مطبوعات منتقد و غيرخودي، بازداشت و سركوب روزنامه‌نگاران، تشديد بي‌سابقه‌ي قيلترينگ و محدوديت‌هاي گسترده در فضاي اينترنت، قطع سيستم ارسال پيامك (SMS)، برخورد با رسانه‌ها و خبرنگاران خارجي و ايجاد محدوديت‌هاي شديد براي ايشان، و نيز اقدامات رسانه ملي (صدا و سيماي جمهوري اسلامي) در انتشار اخبار كذب و گزارش‌هاي غيرواقعي از رويدادهاي اخير، تنها بخشي از تلاش‌هاي دشمنان آزادي و مخالفان دموكراسي براي تحقق انسداد مطلق در فضاي اطلاع‌رساني ايران پس از انتخابات 22 خرداد88 است.

در چند هفته‌ي اخير _و از فرداي اعلام نتايج انتخابات_ حدود 50 تن از روزنامه‌نگاران و اهالي مطبوعات بدون رعايت ترتيبات قانوني بازداشت شده‌اند كه از اين تعداد، نيمي از آنان همچنان در حبس به‌سر مي‌برند. در ميان بازداشت‌شدگان، سه نفر از اعضاي شوراي مركزي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات، آقايان عيسي سحرخيز، احمد زيدآبادي و كيوان صميمي نيز هفته‌هاست متحمل بازداشت غيرقانوني شده‌اند.

افزون بر بازداشت‌هاي گسترده، بايد به كيفيت دستگيري‌ها نيز اشاره كرد؛ برخي از روزنامه‌نگاران در جريان انجام وظايف حرفه‌اي خود (هنگام تهيه گزارش از تجمعات اعتراضي اخير)، دستگير شده و حتي مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر